2009-03-24

Tomma ord har verkligen ingen mening med någonting.
Men varför uttrycka tomma ord? Varför uttala verbala obetydliga meningar? Mycket kan man säga, men i vissa fall kanske man ska vara tyst? Finns det ingen som helst betydelse i verbala uttryck, varför då ens uttala dom?
Varför har så många problem med det?

För det första så är det dålig stil att göra det, för det andra så kan det eventuellt vara sårande, för det tredje så är det bara så fruktansvärt onödigt.
Det finns också tusen anledningar till att inte göra det och det finns inte en anledning till att göra det. Otroligt alltså. Tyvärr är människor bra naiva. Dessutom bra på att skapa en intregritet som inte existerar, fasader, som det i annat fall också kallas. Ge upp, ibland kan det räcka att gå vidare och bara skita i det.

Förresten har jag supertråkigt, vet inte vad jag ska göra för tillfället.
Meeeeeeeen, and it is a big but, så funderar jag på att ta en riktigt lång kvällsdusch och sen sätta pappilotter i håret och sova i dom i natt och få hyperlockigt hår i morgon, det skulle ju vara något!

Kanske jag ska ändra mitt utseende ytligt, medan du kan fortsätta att ändra ditt utseende inåt uppbyggt av en fasad och uttryckslösa verbala uttalanden.
För ovanlighetens skull.

Jaja, vi hörs
tjing

Kommentarer
Postat av: Stuart

Vem uttrycker tomma ord? :S

2009-03-25 @ 10:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0