Arbetets härliga dagar

Hallå där!
Idag har jag varit med Jannica ut på en träningstävling med två av hästarna som står här. Tyvärr så missade jag Jannica in action. Hade hand om en av hästarna som jag fick ta med en bit bort från själva utomhusplatsen, guldponnyn var lite för glad för att få vara med och titta klart. Trippade lite på tårna, tog några extra varv o.s.v. En kvart senare var hon lugn och sansad i alla fall! Men ändå, roligt och sen hästen med så mkt glädje kroppen efter en tävling. Ett bra täcken:D. Tummen upp för det.

Skulle egentligen vara ledig i morgon, men det var lite väl mkt som skulle göras så jag får lov att skjuta upp min lediga dag och ta den på torsdagen istället. Vilket som egentligen.

Börjar att lära känna hästarna nu och deras olika beteenden + derar olika sätt med hanteringen. Det känns jättebra att veta lite hur dom är, hur dom ska behandlas och hur man tas med dom. De är ju väldigt olika individer i sig, ingen är den andre lik. Det är jätteroligt verkligen och ha så varierade hästar att ta hand om. Det känns verkligen att man lär sig så mkt mer om deras psykologi och fysik i alla möjliga kategorier
Enformiga saker är ingenting för mig. Det ska vara flexibelt, varierande, roligt och fysiskt. Alla de fyra alternativen är med på topp tiolistan när det kommer till självar arbetet.
Sen är det ju långa dagar, från 07.00-22.00 ibland 22.30 i vanlig ordning med en lunchrast på en timme och ett fåtal rökpauser. Ett fåtal dagar har varit lite kortare antingen med längre rast eller att jag fått sluta lite tidigare.

Funderar på om det börjar bli dags att sätta igång Jasmine eller om jag ska vänta med det ett tag till. Vet inte riktigt hur jag ska göra med det faktiskt. Har ett par dagar på mig att bestämma det iofs. Hon går ute på bete nu och lever livet. Äter massor med gräs och är ute dygnet runt. Hon har det hur bra som helst. :D.
Har haft henne i sju år nu har jag räknat ut. Jissses vad snabbt tiden går.

Aah det gör den verkligen. Därför har jag inte tid att sitta här och skriva nå mer.
Börjar jobba 07.00 imorgon som vanligt.

Tjo Fräs
                                                        
Checking out 23.38


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0