Måndag 20-10-2008

Vad som än händer och hur det än blir kommer du alltid att vara min vän!
Jag hoppas du vet det Andreas.

Ibland känns det bara som att allt hopp bara slår undan benen för en.
När man tror att man nått den punkt, att man nåt hoppet och kan förutse vad som händer, kraschar det totalt.
Vad man än gör eller hur man gör det, så är det alltid en tolkningsfråga om vad som är rätt och fel.
Vem har rätten att avgöra det, förutom en själv?
Alla kan ha delade meningar och olika åsikter, men förtjänar man att få saker kastade i ansiktet som man faktiskt inte gjort?
Bitterhet, förgiftar alla runt om en. Se det ljust.
Vet inte om jag gjort mitt livs misstag, eller mitt livs förtjänst, tiden kommer att utvisa ett av alternativen. Men oavsett vad som nu har blivit gjort och vad som sagts så har ingen anna rätten att avgöra om det är rätt eller fel, man kan ha en åsikt, men kan tycka något, men har aldrig rätten att avgöra det.
Det är orättvist att få mig att må sämre, och berätta för mig att jag gjort det ena och det andra fel eller att ens yttra sig om det, när jag inte förtjänar det, skillnaden ligger i om man förtjänar det eller inte, den här gången gjorde jag inte det. Det kan vara en åsikt, men behöver aldrig bli en konkret förklaring förren allt fakta ligger i famnen hos en.
Jag säger inte att jag själv är ett helgon, jag gör också fel, precis lika mycket som alla andra, men förtjänar inte att få saker kastat på mig när jag egentligen inte gjort något, eller gjort mig förtjänt av att höra. Har jag det, visst ska jag höra det.
Oavsett vad som händer, vad som sker kommer jag att göra det som känns bäst för mig, utan att såra någon annan.
Just nu ska jag ta ställning till det, när det klarnar och jag vet hur jag vill göra, så gör jag det. Följer jag inte det som jag känner så kommer jag att bli bitter, blir jag bitter så förgiftar min bitterhet alla runt om mig i min omgivning.
Klandra mig inte för det, för det vi gör och gör det bästa av situationen kommer att gynna alla på sikt.
Vad som än händer, är det tiden som avgör vad som är rätt och fel av det vi kan tolka vara rätt eller fel, i slutändan kommer det att ske precis så som vi behöver. Att tycka, och att ha en åsikt, ska jag inte missunna någon, men att avgöra det vi beslutar är upp till oss och kan omöjligt vara fel för andra. Särskilt om vi inte förtjänar att få ännu en tyngd på axlarna, som gör att det blir värre än vad det var.

Rätta mig om jag har fel. Men det är såhär jag känner.


Kommentarer
Postat av: Anonym

men herregud!

2008-10-20 @ 19:26:22
URL: http://johannanehvonen.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag bad ju om ursäkt!

2008-10-20 @ 19:27:09
URL: http://johannanehvonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0