*En liten i en Stor*

Såhär ser jag mig:
* Stark
* Impulsiv
* Trogen
* Lojal
* Pålitlig
* Konstig
* Ansvarsfull
* Positiv
*
Godtrogen

* Hetlevrad


Eller?


En Liten I En Stor?
Just nu känns det som om jag tappat precis allt. Varför säger man en sak men egentligen tycker en annan. Varför förstår
inte alla människor att ärlighet varar längst. Varför inte bara säga som det är?  I alla fall om det verkligen är något man har rätt att veta.
Tillit?
Jag är mållös.

Det är sant, jag låter inte människor trampa ner mig. Lägger man sig inte för någon, så blir man heller inte trampad på.
Vad vet jag, jag är bara 19.

Även om det är sant att jag är stark, så kan även jag känna smärta. Så kan även jag ha ont. Så kan även jag bli sårad. Så kan även jag gråta.
Att få höra åsikter om mig som verkligen rör mig från någon annan, vem somhelst men inte från den som yttrat sig om det.
Det hade varit skillnad om det hade varit du?

Kräver förståelse men själv vägrar förstå. Att skapa en gedigen samhällskritik.

Känner mig så liten, så liten i en stor kropp. GÖM MIG!

Goodbye my lover

Vad händer nu? Alla planer, allt? Det håller inte. Hjälp det spricker.

Motgångar leder till erfarenhet och vetskap om, hela livet är en lärdom.
Blicka mot ljuset och du vet att snart är det din tur.
Bara du vet, vet vad du vill, det du vill, det kan du.





Kommentarer
Postat av: Prinsessan av Sylt

jahså? vad nu, då?

2008-07-03 @ 14:45:18
URL: http://styggsylt.blogg.se/
Postat av: Mos

Äh,vi kan ta den berättelsen nån annan gång :P

2008-07-03 @ 20:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0