Confusion?

En förvirrad själ som hela tiden letar efter nya utmaningar och vill lära känna världen!
Som letar efter sig själv, men hittar sig inte.

Förvirrad? ja
känslomässigt knuten? Ja

Instängda känslor, instängd i sig själv?
Säkert många som känner i gen sig.

Personlighets förändrad? Ja.
Antingen för att jag lärt mig mycket mer under ett år utav mina 18 levda, blivit mer erfaren.
Antingen för att jag vuxit till mig och blivit mer mogen!

Pressen kommer, snart gäller det, valet som ska bli mitt liv dom närmsta 45 åren. Usch det är så mycket jag vill!
Leva ut! Upptäcka saker! Prova på nya saker!
Vägledning behövs.
Men i slutändan är beslutet mitt.

Lärarna har gjort sitt. Det enda dom kan göra är att öppna dörren, valet är sen mitt om jag stiger in. Vilket är 70% av hela proceduren.

Det känns som om att jag gjorde valet att stiga in, men när jag väl är där finns det tio andra vägar att gå, vilken är rätt vilken är fel?
Undergång/dröm! vilken väg? Jag vet inte.

Det enklaste vore om man kunde gå längs strandkanten, där vågorna dvalar mot vristen mjukt, slår emot, drar tillbaks. Leta efter tillgångar som för livet vidare genom drömmens välgång. Se meningen med allt genom solens strålar som reflekterar vågorna och försiktigt tillsammans med vinden smeker denna håglösa kind. Styrkan i allt som gjorde ett val, ett val som inte kan gå fel. Den plats där solen aldrig går ner. Solen liksom ett ljus som någon dag tar slut. Men hoppet finns kvar! Skuggan är blott en skräck, men det hoppet som gavs, lyser starkt och ger en evighet av lycka, lyckan som även fann kärleken, tron för att allt kan bli det man önskar! 
de tre symbolerna för livets drömmar som en dag besannas!
Tro, Hopp och Kärlek


Kommentarer
Postat av: Emelie

So true, so true.. allra bäst hade varit om någon sagt; det här är vad du ska göra..

2007-11-06 @ 22:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0